Sony BDV-F500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDV-F500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ome Paul 02-01-2011
Geschreven voor: Sony BDV-F500

Ik ga niet een heel verhaal opschrijven - om de doodeenvoudige reden dat ik me geheel kan vinden in de review van jannesb op 31 december.
Ik heb 'm een paar weken, en ben er net zo tevreden mee hoewel wat meer mogelijkheden om het geluid te beinvloeden welkom zouden zijn.

Oorspronkelijk kreeg ik het geluid van de (Sony) TV via de HDMI-kabel over de F500 - ging perfect - maar toen ik ook een AC Ryan mediaspeler aansloot op de TV bleek dat niet meer te werken - de 13e pin van de HDMI-kabel schijnt de boosdoener te zijn. Sony gebruikt die (meestal ongebruikte) pin om te communiceren met andere Sony-apparaten, en als je dan iets aansluit (zoals de AC Ryan) die kennelijk wel een signaal op die 13e pin zet dan wil het geluid niet meer via de HDMI-kabel van de TV naar de F500 komen.
Opgelost door een optische kabel van de TV naar de BDV-F500 te leggen; werkt prima.

Ik heb op één punt dikke kritiek: het is niet mogelijk muziek via een usb-poort (via een stick, dus) 'at random' (ook wel shuffle genoemd) af te spelen - in willekeurige volgorde dus.
Dat dit niet kan vind ik belachelijk en niet van deze tijd....ik hoop dat Sony dit bij de volgende firmware-versie herstelt....
Merkwaardig genoeg kan de Sony TV (55EX500) dit wél, en nu ik een mediaspeler heb is het al helemaal geen probleem meer....

Ben Banaan 02-01-2011
Geschreven voor: Sony BDV-F500

Twijfelde over deze set of een duurdere Harman Kardon bijvoorbeeld. Uiteindelijk blij dat ik deze set gekozen heb. Is een stuk goedkoper en heeft voor mij ruim voldoende in huis. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen audiofiel ben. Geluid vind ik erg goed. Ik heb deze set aangesloten op mijn Samsung LED tv. Kwaliteit is echt fantastisch. Aansluiten erg eenvoudig.

Let overigens wel op dat deze set (nog) geen uitzending gemist ondersteund. Je kunt hem wel aansluiten op internet en bijvoorbeeld het laatste journaal bekijken. Maar nog niet de 'echte' uitzendinggemist. Dat is wel jammer moet ik zeggen.

Aansluiten op mijn NAS ging automatisch. Zodra ik de LAN kabel in de set prikte detecteerde hij de NAS en kon ik muziek etc afspelen.

Kortom, een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Jannesb 31-12-2010
Geschreven voor: Sony BDV-F500

Sinds een paar dagen eigenaar van een BDV-F500 en hier mijn bevindingen tot nu toe.
Heb deze set in de winkel gekocht omdat het prijsverschil minimaal was met de internetprijzen. Weet ook nu weer waarom ik zoveel op internet koop. Ik vroeg om een demonstratie en de verkoper had er blijkbaar maar weinig zin in. Hij stopte er een gammel cd’tje in met een paar schamele mp3’s. Niet om aan te horen. Op basis van die blikkerige klanken had ik hem zeker niet gekocht. Terwijl ik vroeg om de afstandsbediening die de verkoper ergens vandaan moest toveren viel mijn oog op een rondslingerende Bose demo dvd die ik maar even snel in het apparaat duwde. Toen de verkoper daarna terugkwam en we die speelde hoorde je pas de echte mogelijkheden van het apparaat. Mooi zuiver met een volle bas die ik niet verwacht had uit zo’n setje met een passieve subwoofer.

Reden genoeg dus om deze set mee naar huis te nemen en ik kan hem dan ook iedereen aanraden die voor niet al te veel geld een “goed” setje wil hebben wat lekker compact is en zonder als te veel snoerenrompslomp een plekje in de huiskamer kan krijgen.

Even de plussen op een rij:

1. Mooi design
2. Voldoende aansluitingen en mogelijkheden
3. Geluid is goed voor een dergelijke set (verwachte ook zeker geen 5.1 geluid)
4. Bediening is vrij eenvoudig
5. Internet mogelijkheden zijn leuk om mee te spelen
6. Prima prijs/kwaliteit
7. 3D, ipod, usb, Internet en dlna ondersteuning zijn aanwezig dus helemaal bij de tijd

Naast de plussen ook zeker een paar minnen:

1. Vrij rumoerig bij gebruik van disc’s (blu-ray, dvd’s of cd’s)
2. HD content (h264, mkv) zou speelbaar moeten zijn maar ben er nog niet achter hoe je dat precies voor elkaar krijgt….tips zijn welkom!
3. Geluid is nauwelijks te beïnvloeden. (geen lage en hoge tonen instelmogelijkheid, wel kun je de aanwezige pre-sets gebruiken of het decibel niveau per bron aanpassen)
4. HDD’s die als NTFS zijn geformatteerd worden niet herkend. (moet FAT zijn wat weer als nadeel heeft dat bestanden niet groter mogen zijn dan 1 GB)

Yvonneklous 29-10-2010
Geschreven voor: Sony BDV-F500

Helemaal top deze set perfect geluid, mijn externe harde schijf erop aangesloten werkt ook helemaal top daar staat mijn muziek en films op kan niet anders zeggen ben heel erg blij dat ik hem heb aangeschaft heb.

mull 03-06-2010
Geschreven voor: Sony BDV-F500

Sinds 1 week in bezit van de sony bdv-f 500 goed geluid en goed beeld,veel mogelijkheden internet is leuk .Alleen de glasplaat glimpt zo